Direktlänk till inlägg 9 oktober 2015

Smeka lite vikter...

Av Zarah Sjögren - 9 oktober 2015 07:28

 

Galet att jag har poserat bredvid

en av mina stora förebilder Frida Sjöström 😻

 

Jag har så mycket energi!! Fem dagar efter tävling, fem dagar utan torsk och kyckling...omställningen är stor. Dom första dagarna var det svårt att gå i affären och försöka handla "normalt". Blicken drogs per automatik till frysdisken med kycklingfilé och torskrygg och jag letade efter extrapriser. - "hmm, bra pris på kycklingfilé! Lika bra jag tar två paket på en gång...." NEJ Zarah!! Du ska INTE köpa två paket kycklingfilé för dina sista pengar!! 

Verkligheten, nu när den landat igen efter tävlingsprep och tävlingar, har hunnit ikapp och pengarna lyser med sin frånvaro i plånboken efter resor, hotell, spraytan, bikinisar, glitter och glamour. Kvar finns några ynka kronor som ska räcka i två veckor. Så jävla värt! 😝  

Jag har den här veckan ätit så mycket godis och jordnötssmör. Igår lagade jag "vanlig" mat. Vanlig och vanlig vet jag inte förresten...jag gjorde Kycklinggryta extra allt 😻 Grädde och smör var inget jag sparade på...

Den här veckan låter jag mig själv äta precis vad jag vill. Jag har planerat hur min träning och min kost ska se ut under off season och hoppar på den planeringen på måndag. Det är inte överdrivet långt till nästa tävling så jag vill ta till vara på den här tiden till max. Jag vill bygga så mycket som möjligt men vill undvika att lägga på mig allt för mycket onödigt späck. I det stora hela kommer jag att äta som under tävlingsdieten med undantag för middagarna som kommer vara mer fria. Då äter jag det som bjuds eller det jag lagar åt barnen. Jag kommer även ha en, två ätardagar i veckan. 


Jag har inte varit på gymmet än men jag längtar! Kommer nog gå dit idag och smeka lite på mina efterlängtade vikter. Kanske till och med lyfta tungt 😜 Mitt träningsupplägg ser förbaskat kul ut på papper och är säkert nästan lika kul i praktiken. Saknar att lyfta tungt! men måste försöka vara lite smart också...diskarna i ryggen jublar nog av glädje nu när jag vilar och om jag inkluderar hjärnan i min träning läker förhoppningsvis skadan ut och jag kan fortsätta min plan framåt utan en massa tårar av smärta. 

6 månader kvar till nästa tävling....Nu kör vi!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zarah Sjögren - 2 november 2015 01:40


    Jag har varit väldigt dålig på att uppdatera här senaste tiden....   Träningen rullar på och jag har kunnat växla upp nu efter några veckor med kaloriöverskott. Jag känner mig starkare i vissa moment nu än vad jag någonsin tidigare ha...

Av Zarah Sjögren - 19 oktober 2015 23:44


   Spraytanfärgen har knappt hunnit tvättas bort och jag längtar redan efter nästa säsong då jag får pressa min kropp och mitt psyke till max. Med facit i hand vet jag att den här hyddan kan pressas så mkt hårdare....   Idag körde jag mitt förs...

Av Zarah Sjögren - 16 oktober 2015 07:18


  Såhär fina vart fransarna hos Susanna i Sundbyberg👌🏼   Godmorgon!!!  Igår somnade jag direkt när jag lade mig så det blev inget uppdaterande. Jag är vaken med tuppen nu istället och har inga tider att passa förrän i eftermi...

Av Zarah Sjögren - 14 oktober 2015 23:34


    Den här baksidan ska växa nu!   Idag ägnade jag hela mitt gympass åt gluteus (ok och liiiite mage). Det här passet är absolut en favorit eftersom man kan gå utanför ramarna och go bananas, endast fantasin sätter gränser. Dessutom kan man...

Av Zarah Sjögren - 14 oktober 2015 00:09


  Jag har redan fyllt 40 men om det är någon som undrar så önskar jag mig en kamera i 40års present så jag kan ta lite schysstare bilder och börja filma mina övningar .....bara så du vet😎   Idag går jag mycket riktigt som en...

Presentation


En blogg om mitt liv fyllt av träning, hälsa, tävlingar och allt däremellan...Välkommen till mitt nördiga liv 💁🏻

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards