Alla inlägg den 2 november 2015

Av Zarah Sjögren - 2 november 2015 01:40

 




Jag har varit väldigt dålig på att uppdatera här senaste tiden....


Träningen rullar på och jag har kunnat växla upp nu efter några veckor med kaloriöverskott. Jag känner mig starkare i vissa moment nu än vad jag någonsin tidigare har gjort, vilket är grymt skönt!

Jag lyckades köra marklyft här om dagen utan att ryggen protesterade 👏🏼 Marklyft har jag inte kört på nästan ett år!

På grund av ryggen får jag ta små babysteps i vissa övningar. Marklyft vågar jag mig bara på 70 kg och samma vikt i knäböj medans jag i benspark tar maxvikt och i liggande benpress tar 250 kg och betydligt mer finns att ge...Ryggen gör visserligen ont oavsett övning men i vissa basövningar, som marklyft och knäböj, får jag problem lång tid efter. Den största andledningen till smärta vid mark och knäböj är att mitt bäcken vill rotera. 


Imorgon ska jag röntga ryggen vilket jag här dragit mig för att göra tidigare. Oavsett vad det är för fel på ryggen är åtgärderna detsamma. Har låtit bli ordentlig utredning tidigare för att jag har varit rädd för att mentalt blockera mig om jag får en "diagnos". Nu har smärtan varit värre så jag går väl och gör den där röntgen då...kanske är klokt ändå om jag vill lyfta tyngre och hålla ett tag till 😋 Tror i och för sig att jag vet vad som är roten till det onda, gäller bara att få med någon läkare på min teori..


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om mitt liv fyllt av träning, hälsa, tävlingar och allt däremellan...Välkommen till mitt nördiga liv 💁🏻

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards